Natten bredvid...

Har som sagt kommit hem från Göteborg o har haft relativt lugn tid efter resan.. Började gå introduktion igår på ett nytt jobb.. Är där nu o går natt.. Började jobba 16 idag o slutar jobba 12 imorgon.. Rätt drygt o långt pass är det men det går bra ändå..
Imorgon när ja kommer hem så ska jag återigen sätta igång o packa ner Jasmines urväxta kläder i kartonger o lite annat smått o gott som inte används för vi ska få ha det i vårat gamla hus i Sikås..

Sen beroende på väder så kanske man ska ut o kratta på gården.. Får se vad som  händer..


Ja just ja.. Blev så förbannad idag när ja pratade med Pär.. Tydligen så hade Smulan(våran katt) gått in på grannens altan o hon i sin tur sparkat ut henne o då hade deras hund varit nära att få tag på Smulan.. Grannen kommer ut o är jätte förbannad för att vi har skaffat en utekatt.. men  hallå!!! Vi är inte dom enda i området som har utekatt... Pär sa till mig att antingen så måste vi göra Smulan till innekatt igen eller helt enkelt ta ner na.. men hallå.. Varför ska grannen få bestämma om vi ska ha katten ute eller inne... ??!! Har jag helt fel eller är det så att folk har rätt att bestämma vad andra människor ska ha för djur????

Nåväl.. Nu ska jag försöka sova lite...
Lång dag imorgon igen... Klockan ringer 6...

Ha det bäst..

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Petra

ja varför ska de bestämam det??? många som har det.

2008-05-07 @ 11:30:49
Postat av: Anonym

nu är de ju så att katterna är fredade av en lag,så leta reda på internet om lagen om katter,nått med miljöbalken,så har du svart på vitt att din katt har rätt att vistas ute fritt,de går inte under samma lag som hundar som många tror. å många kommuner försöker sätta sina egna lagar men de är oxå skyldiga att följa lagen, här finn en del av infon som ja hittade http://www.viivilla.se/ovrig-exterior/nar-katten-sjalv-far-valja.aspx
men de finns en hel del mer,sök med miljödomstolen stockholm katt som sök ord . hoppas allt lugnar ner sej :)

2008-05-07 @ 13:33:48
Postat av: Anonym

http://www.lulea.se/download/18.142ad110e98d650dc80001328/kattdom.pdf

2008-05-07 @ 13:36:10
Postat av: ingrid

Ja jag håller med föregående talare. Det finns ingen lag som säger att du inte får ha katten lös, de är fria djur, inte som det är med hundarna! Tror till och med att man inte ens kan klaga om en katt kommer in genom ens altandörr! Man får helt enkelt finna sig i situationen eller stänga dörren!!
Grattis till det nya jobbet oxå!=) // Kram

2008-05-12 @ 19:26:15
URL: http://bejga.blogspot.com
Postat av: Sarah

Jag känner mig så taskig som inte ringer eller smsar tillbaka till dig. Men helt ärligt så har jag inte lyckats hämtat mig från min down-period. Jag orkar inte prata med nån. Men jag hör av mig till dig nån dag framöver. Tänker på dig! Kramar!

2008-05-13 @ 23:18:20
URL: http://sarahburstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0